Mijngezondheid.net en Medgemak

MijnGezondheid.net en de Medgemak app bieden u de mogelijkheid om uw eigen medisch dossier in te zien. Dit gebeurt in een beveiligde omgeving, waar alleen u toegang tot heeft via uw DigiD. MijnGezondheid.net voldoet aan de wettelijke eisen voor de beveiliging van online omgevingen waarin patiënten hun dossiers kunnen bekijken.

Uw dossier

Uw medisch dossier is uitsluitend toegankelijk voor de artsen en assistentes van onze praktijk. Met uw toestemming kunnen we ervoor zorgen dat de belangrijkste gegevens uit uw dossier zichtbaar zijn voor de huisartsenpost in Nijmegen. Zo kan de dienstdoende huisarts, wanneer u ‘s nachts of in het weekend dringende medische hulp nodig heeft, toegang krijgen tot uw diagnoselijst, medicijngebruik en de laatste vijf contacten in uw dossier. Deze toestemming kunt u geven via ons inschrijfformulier of mondeling aan de huisarts.

Wij delen alleen relevante gegevens met verpleegkundigen en/of artsen die direct betrokken zijn bij uw behandeling. Daarnaast kunnen we gegevens delen wanneer u daar expliciet toestemming voor heeft gegeven. In sommige situaties kan deze toestemming stilzwijgend worden aangenomen, bijvoorbeeld wanneer een specialist informatie doorstuurt naar uw huisarts.

Apotheken

Wij werken met een aantal apotheken binnen hetzelfde computersysteem. Hierdoor beschikken zowel wij, als de apotheek altijd over een actuele medicatielijst. Wanneer een specialist bijvoorbeeld een medicijn voorschrijft en u dit bij uw eigen apotheek ophaalt, wordt dit automatisch toegevoegd aan de medicatielijst bij de huisarts. Dit zorgt voor extra veiligheid voor u als patiënt. Daarnaast kunnen deze apotheken bepaalde bloeduitslagen uit uw dossier inzien, wat bijdraagt aan veilig en verantwoord medicijngebruik.

Universitaire Huisartsenpraktijk

Onze praktijk is aangesloten bij het Radboud Academische huisartsennetwerk en we nemen actief deel aan wetenschappelijk onderzoek. Hierbij worden gegevens uit onze praktijk volledig anoniem verwerkt. Het is ook mogelijk dat we u benaderen om deel te nemen aan een onderzoek, uiteraard geheel vrijwillig.

Accreditatie

Huisartsenpraktijk Berg en Dal is trots houder van het NHG-Praktijkaccreditatie keurmerk. Dit keurmerk staat garant voor hoge kwaliteit van zorg, tevreden patiënten en een efficiënte praktijkvoering. Om dit keurmerk te behouden en te voldoen aan de strenge kwaliteitseisen van onze beroepsgroep, werken wij continue aan het verbeteren van onze zorgverlening.

Privacyregels

Wij maken gebruik van het Huisartseninformatiesysteem (HIS) Medicom en het Keteninformatiesysteem VIP-Live voor ketenzorg. Dit zorgt ervoor dat zorgverleners uit verschillende disciplines toegang hebben tot dezelfde gegevens, met name voor de behandeling van patiënten met chronische aandoeningen zoals diabetes en CVRM. Alle gegevens van zowel patiënten als medewerkers zijn goed beveiligd met inlogprocedures. Wachtwoorden voldoen aan strenge eisen en worden regelmatig aangepast. Daarnaast hebben we antivirus- en beveiligingssystemen tegen inbraak. Voor communicatie met externe zorgverleners gebruiken we beveiligde platforms zoals E-zorg, Zorgdomein, Siilo en Zorgmail, speciaal ontworpen voor veilige zorgcommunicatie. Vanwege privacy risico’s vermijden we zoveel mogelijk het gebruik van gewone e-mail.

Download het privacy regelement

Terugkoppeling

Uw mening over onze praktijk is voor ons belangrijk! Of u nu een klacht of een compliment heeft, we horen het graag. We streven ernaar om ons werk professioneel uit te voeren en uw vertrouwen te verdienen. Mocht u na contact met onze medewerkers ontevreden zijn, bijvoorbeeld omdat u zich niet serieus genomen voelt of problemen heeft gehad met de bereikbaarheid van de praktijk, laat het ons dan weten. We willen dit graag snel met u bespreken en ervan leren.

Bij voorkeur bespreken we uw feedback persoonlijk tijdens een spreekuur of telefonisch. Wanneer u het lastig vindt om ons direct aan te spreken, kunt u ook een brief of e-mail sturen via het klachtenformulier. We nemen uw klacht in behandeling en zullen, indien nodig, contact met u opnemen om meer duidelijkheid te krijgen. We streven ernaar om uw klacht binnen 30 dagen te behandelen en af te ronden. U ontvangt altijd een reactie, telefonisch of via een afspraak.

Klachten commissie

Wanneer we samen geen oplossing vinden, kunnen we terecht bij een externe klachtencommissie: Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland Postbus 8018, 6501 KA Eindhoven Telefoon: +31 (0)40 – 212 27 80

Daarnaast kunt u bij Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE) onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionarissen vinden die kunnen bemiddelen (www.skge.nl). U kunt ook uw klacht bij deze klachtencommissie indienen als u dat verkiest boven een directe bespreking met onze medewerkers.